czwartek, 14 kwietnia 2016

Soczewica na obiad i jaglane kuleczki

Witam kochani po długiej przerwie!
Ostatnio musiałam połączyć ze sobą uczelnie, pracę i chodzenie na siłownie, dlatego nie miałam tyle czasu na dodawanie postów, ale w grę wchodzi jeszcze moje lenistwo. Przyznaje się! Na razie z tego ostatniego zrezygnowałam na rzecz pracy, ale mam nadzieję, że w maju znowu zacznę ćwiczyć. Oczywiście to, że nie dodaje postów nie znaczy, iż nie eksperymentuje w kuchni :D Cały czas gotuje, a gdy wiem, że nie będę miała czasu na przygotowanie posiłków następnego dnia robię pudełeczka z szamą. Mam parę zdjęć może następnym razem zrobię post zbiorczy.
Dzisiaj podzielę się z Wami przepisem na wegetariańskie danie z soczewicy zielonej (źródło białka zamiast mięsa) i na deser, czyli kokosowe kuleczki jaglane, które robiłam razem z Madzią (moją współlokatorką). Jak zwykle u mnie dania są szybkie i łatwe w przygotowaniu.

PRZEPIS NA POTRAWKĘ Z SOCZEWICY
Składniki:
200 g soczewicy zielonej
puszka pomidorów
puszka czerwonej fasolki
2 marchewki
2 średnie cebule
3 ząbki czosnku
2 łyżki koncentratu pomidorowego
przyprawy: sól himalajska, pieprz czarny, papryka słodka i wędzona, kurkuma, 3 ziela angielskie, 3 liście laurowe, szczypta gałki muszkatowej, ulubione zioła, kurkuma
olej kokosowy do smażenia

Przygotowanie:
Soczewice namoczyć na około godzinę, następnie przepłukać wodą. Gotować około 20 minut. W drugim garnku zeszklić cebulę, wcześniej obraną i pokrojoną w kostkę. Do cebulki dodać ziele angielskie, liście laurowe, pomidory, czosnek przeciśnięty przez praskę, marchewkę(obraną i pokrojoną w talarki) i koncentrat pomidorowy. Można podlać trochę wodą. Gdy sos trochę zgęstnieje wrzucić przepłukaną pod wodą fasolkę i ugotowaną soczewicę. Dodać przyprawy i dusić przez około 5 minut, tak aby wszytko się połączyło i marchewka była miękka.
Niestety nie mam zdjęć potrawki, ponieważ zanim zdążyłam je zrobić wszystko zniknęło. Miało być danie na obiad, a wyszła szama o 4 w nocy, gdy wróciłyśmy z dziewczynami haha...bywa.

PRZEPIS NA KOKOSOWE KULECZKI
 Składniki:
1 woreczek kaszy jaglanej
pół szklanki wody
pół szklanki mleka (my dałyśmy migdałowe)
15 daktyli
wiórki kokosowe do obtoczenia
1 łyżeczka kakao



Przygotowanie:
Daktyle wcześniej namoczyć na godzinkę. Następnie do garnka wlać wodę i mleko, gdy zacznie się gotować rozerwać woreczek i wrzucić kaszę. Gotować około 15 minut na małym ogniu. Po przestygnięciu kaszy całość zblendować- nie za mocno, tak aby zmiksować daktyle. Powstałą masę podzielić na pół i do jednej części dodać kakao. Namoczyć ręce i formować kuleczki, następnie każdą obtoczyć w wiórkach. Powstałe kuleczki schłodzić w lodówce przez parę godzin, najlepiej całą noc.
Jaglane kuleczki to super opcja, gdy przychodzą do nas znajomi lub gdy najdzie nas ochota na coś słodkiego.

Ostatnio zakochałam się w omletach na śniadanie. Niebawem wstawię przepis jak zrobić taki omlecik syty i wypełniający kuchnię waniliowym zapachem, który niejednego śpiocha wyciągnie z łóżka! :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz